Kun on liki 30 vuotta asunut yhdessä ja samassa kaupungissa, niin hiljalteen tekee mieli jo mennä jonnekin muuannekin.

Keikkahommaa on joskus jopa tehnyt muuallakin, mutta varsinaiseen kunnon työn tekeminen on ollut kyllä ihan täällä. Siitä innostuneena arvelinkin hakea muilta paikkakunnilta jotain puuhasteltavaa minkä eteen voisi vapaa-aikansa uhrata. Ilmeisesti olin pahasti väärässä tai sitten on olemassa asennevammoja.

Olen minä kyllä kaikkea nähnyt, mutta pitää ihan mainita nimeltä. Savonlinna on kyllä kumma paikka. Jopa mielelläni sinne muuttaisin, mutta kaupungissa on jokin kummallinen asenne. Mitä sinne on hakemuksia lähettänyt, niin yllättävän monelta on tullut vastaus tyyliin "Meillä on myös Kuopiossa toimipiste, hae sinne" tai "ei Savonlinnaan oikeasti kannata tulla"... Ja varta vasten olen ilmoittanut, että täältä kun pääsee jonnekin, niin hyvä. Ei kannata tulla...

Mitä minä en nyt ymmärrä? Siis kaupunki on muuttotappiokaupunki, sieltä valuu väki pois. Jos oikeasti haluaisin sinne, niin sanotaan, että ei tänne kannata tulla.. Onko tässä nyt kyse siitä, että siellä ei ole töitä vai siitä, että ihmiset ovat saaneet tarpeekseen koko paikasta. Avoimia työpaikkojakin siellä on, joten syy ei voi olla se ensimmäinen..

Jos siellä nyt joku on kuitenkin jolla on se työ antaa ja sattuu jopa pitämään kaupunkia ihmisarvolle sopivana, niin tarjoa toki minulle sitä duunia. Kuten sanottua, olen valmis poistumaan nykyisestä asuinpaikastani ja katsomaan miltä kaupunkinne näyttää muutenkin kuin pelkän oopperajuhlan tms aikaan. Vai onko kaupungissa oikeasti jotain syvällistä vikaa mitä en ole vaan ymmärtänyt...

Ei Savonlinnaan oikeasti kannata tulla?